De provincie Gelderland en de Gelderse gemeenten hebben als doelstelling om mensen met een relatief grote afstand tot de arbeidsmarkt middels haar aanbestedingbeleid duurzaam aan het werk te krijgen. Op deze wijze gebruiken deze organisaties hun inkoopkracht om meer kansen te bieden voor mensen met weinig kansen op de arbeidsmarkt. Social Return bestaat al meer dan 15 jaar in Nederland en slaagt er daadwerkelijk in om meer werk te realiseren voor de Social Return doelgroep. Succesfactoren bij de toepassing van Social Return (in Gelderland) zijn maatwerk, goede ondersteuning van en dialoog met werkgevers. Heeft u interesse om een sociale bijdrage te leveren door zelf als organisatie Social Return toe te passen bij uw aanbestedingen? Maak dan gebruik van de ervaringen en expertise van organisaties die u voorgingen. Neem contact op met een van de regiocoordinatoren.

Stappenplan voor opdrachtgevers
stap 1:orienteer u op Social Return en waarom u dit als organisatie wilt. Laat u inspireren door een organisatie met ervaring met Social Return (doorklik naar SR opdrachtgevers in Gelderland).
stap 2:
breng in kaart wat u grootste leveranciers zijn en ga met hen in gesprek over Social Return
stap 3:
bespreek het resultaat van uw interne en externe orientatie met een adviseur Social Return
stap 4:
werk uw Social Return beleid en plan verder uit. Start met twee pilots.
Stap 5:
evalueer de ervaringen van de pilots en ga over tot verdere implementatie van Social Return. Voeg uw organisatie toe aan de website Social Return in Gelderland.